Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Marketing sensoryczny jako czynnik determinujący zachowania konsumenckie

Tytuł:
Marketing sensoryczny jako czynnik determinujący zachowania konsumenckie
Sensory marketing as a determinant of consumer behaviour
Autorzy:
Grzebień, Wiktoria
Słowa kluczowe:
sensory marketing - consumer behaviour - senses
marketing sensoryczny – zachowania konsumenckie - zmysły
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to systematize knowledge about sensory marketing and to answer the main research questions concerning the influence of sensory marketing on consumer behaviour. The author is also interested in showing the potential of this tool in practice on the example of prosperous companies such as The Coca-Cola Company and IKEA. The whole study consists of three chapters. The first chapter presents a theoretical presentation of the topic, focusing on the analysis of the influence of the senses of sight, taste, touch, smell and hearing on consumer behaviour. The second chapter deals with the characteristics of consumer behaviour, focusing on their classification, the stages of the decision-making process according to the EBK model as well as the phenomenon of atmospherics. The third chapter includes a case study of The Coca-Cola Company and IKEA showing the practical application of sensory marketing. The paper is based on literature analysis and research, scientific articles, information from the Internet as well as case studies of two companies.

Celem niniejszej pracy jest usystematyzowanie wiedzy na temat marketingu sensorycznego oraz odpowiedź na główne pytania badawcze dotyczące wpływu marketingu sensorycznego na zachowania konsumenckie. Autorce pracy zależy również na ukazaniu potencjału tegoż narzędzia w praktyce na przykładzie doskonale prosperujących firm takich jak The Coca-Cola Company i IKEA. Całość pracy składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczne przedstawienie tematu, skupiając się na analizie wpływu zmysłu wzroku, smaku, dotyku, węchu i słuchu na zachowania konsumenckie. Rozdział drugi dotyczy charakterystyki zachowań konsumenckich ze zwróceniem uwagi na ich klasyfikację, etapy procesu decyzyjnego według modelu EBK jak również zjawisko atmosferyki. Trzeci rozdział obejmuje studium przypadku firm The Coca-Cola Company i IKEA pokazującą praktyczne zastosowanie marketingu sensorycznego. Praca powstała w oparciu o analizę i badania literaturowe, artykuły naukowe, informacje zamieszczone w Internecie jak również studium przypadku dwóch firm.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies