Tytuł pozycji:
Image management of people with disabilities in media based on activities taken by Wojtek Sawicki
Przekazy medialne prezentujące osoby z niepełnosprawnościami przez lata opierały się na krzywdzącej stereotypizacji, dyskryminacji i wykluczeniu. Coraz częstsze pojawianie się przedstawicieli osób z niepełnosprawnościami w mediach społecznościowych daje możliwość odwrócenia negatywnego trendu. Celem niniejszej pracy jest analiza procesów zarządzania wizerunkiem przez osobę z niepełnosprawnościami w social mediach. Przedmiotem badań są związane z tym działania podejmowane przez influencera z niepełnosprawnościami - Wojtka Sawickiego. W pracy autorka przedstawia pogłębiony opis oraz interpretację wyników badań opartych na obserwacji pośredniej profili Life on Wheelz na Instagramie oraz Facebooku, analizie danych zastanych (w tym danych statystycznych z instagramowego profilu influencera oraz przekazów na jego temat pochodzących z niezależnych, internetowych źródeł), jak również badaniach ankietowych. Interpretacja rezultatów badania umożliwia udzielenie odpowiedzi na sformułowany w postaci pytania problem badawczy - w jaki sposób, w kontekście budowy wizerunku osób z niepełnosprawnościami, przebiega proces zarządzania wizerunkiem w mediach społecznościowych przez Wojtka Sawickiego - influencera z misją, a także postawione w pracy pytania badawcze.
Throughout the years, media coverage presenting people with disabilities has been based on harmful stereotypes, discrimination and exclusion. However, more and more representatives of people with disabilities appear in social media, which gives them a chance to change this negative trend. The aim of the study is an analysis of an image management process of a person with a disability in social media. The subject of the study is an action connected with the described process taken by an influencer with a disability - Wojtek Sawicki. In the study, the author presents a deepened description and interpretation of not only results of the study based on indirect observation of profiles Life on Wheelz on Instagram and Facebook but also data analysis - which contains statistics from analysed influencer’s profile on Instagram and coverages from independent online sources - and results of the survey. The interpretation of results enables the author to solve the research problem phrased as a question: how - in the context of creating the image of people with disabilities - is the process of the image management carried out by Wojtek Sawicki in social media and also to answer detailed research questions posed in the study.