Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O grze słów w reklamach Lidla w Austrii i w Polsce

Tytuł:
O grze słów w reklamach Lidla w Austrii i w Polsce
On the wordplay in Lidls advertising in Austria and in Poland
Zum Wortspiel in der Werbung von Lidl in Österreich und in Polen
Autorzy:
Lekka, Izabela
Słowa kluczowe:
Werbesprache, Wortspiel, Werbeanzeige, Werbung, Facebook-Seite
Język reklamy, gra słowna, ogłoszenie reklamowe, reklama, strona na Facebooku
Language of advertising, wordplay, advertisement, Facebook page
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work presents an analysis of wordplay occurring in selected Lidl advertisements on Facebook pages. It was conducted to show that wordplay has different functions and may operate on different levels: morphological, lexical and syntactic. Conducting a comparison of the use of puns in two languages, as well as the interest in advertising and marketing on Facebook were the main motives for undertaking this topic. The theoretical part presents the types of wordplay, its functions and influence on the buyer. Three Austrian adverts containing wordplay, followed by three Polish ones, were selected and analysed in the practical part. The aim of this study is to prove that using wordplay increases the attractiveness of an advertisement and is possible in both languages. The results of the study have confirmed the thesis.

In der vorliegenden Arbeit wird eine Analyse der Wortspiele in ausgewählten Lidl-Anzeigen auf Facebook-Seiten vorgestellt. Sie wurde durchgeführt, um zu zeigen, dass Wortspiele unterschiedliche Funktionen aufweisen und auf verschiedenen Ebenen funktionieren können: morphologisch, lexikalisch und syntaktisch. Der Vergleich der Verwendung von Wortspielen in zwei Sprachen sowie das Interesse an Facebook im Bereich der Werbung und des Marketings waren die Hauptmotive für die Beschäftigung mit diesem Thema. Im theoretischen Teil werden die Arten von Wortspielen, ihre Funktionen und ihr Einfluss auf den Käufer vorgestellt. Drei österreichische und drei polnische Werbeanzeigen mit Wortspielen werden ausgewählt und im praktischen Teil analysiert. Das Ziel der Untersuchung ist es, zu beweisen, dass Wortspiele die Attraktivität einer Anzeige erhöhen und in beiden Sprachen möglich sind. Die Ergebnisse der Studie haben diese These bestätigt.

W niniejszej pracy przedstawiono analizę gier słownych występujących w wybranych reklamach Lidla pochodzących ze stron na Facebooku. Przeprowadzono ją, aby wykazać, iż gry słowne wykazują się różnymi funkcjami i mogą działać na różnych płaszczyznach: morfologicznej, leksykalnej oraz syntaktycznej. Przeprowadzenie porównania wykorzystania gier słownych w dwóch językach, jak i zainteresowanie prowadzeniem reklam i marketingiem na Facebooku stanowiły główny motyw do podjęcia tego tematu. W części teoretycznej przedstawiono rodzaje gier słownych oraz ich funkcje i wpływ na kupującego. W części praktycznej wybrano i przeanalizowano trzy austriackie i trzy polskie reklamy zawierające gry słowne. Celem niniejszej pracy jest udowodnienie, że gry słowne zwiększają atrakcyjność reklamy i są możliwe w obydwu tych językach. Wyniki przeprowadzonego badania pozwoliły na potwierdzenie tezy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies