Tytuł pozycji:
The importance of social media in police work
This master thesis aims to present the possibilities and importance of media, mainly social media in police work. It has been established what role social networking sites play in the activities undertaken by the services. Issues concerning SOCMINT, i.e., interview conducted in social media were raised. Attention was drawn to the functions of the media such as informational, communicational, which directly affect the relationship between the police and the public. It presents research from around the world on the scope, assessment and threats resulting from the use of social media in police operations. The last chapter is devoted to the relationship between the Polish police and the media. It refers to the legal acts and presents specific actions taken on the Internet, which serve to build image. The master thesis describes that social media contributes to improving communication between police and the public and plays a large role in promoting and creating the image of the police both globally and in Poland. The master thesis also describes the challenges and risks of using social networking sites. Included recommendations for better use of social media in services efforts.
Niniejsza praca ma na celu przedstawienie możliwości oraz znaczenia mediów, głównie social mediów w pracy policji. Ustalono jaką rolę odgrywają portale społecznościowe w działaniach podejmowanych przez policję. Wyjaśniono na czym polega SOCMINT, czyli wywiad przeprowadzany w mediach społecznościowych. Zwrócono uwagę na funkcje mediów m.in. informacyjną, komunikacyjną, które bezpośrednio wpływają na relacje między policją, a społeczeństwem. Przedstawiono badania z całego świata dotyczące zakresu, oceny oraz zagrożeń wynikających z wykorzystywania social mediów w działaniach policji. Ostatni rozdział poświęcony jest relacji polskiej Policji z mediami. Powołano się na akty prawne oraz przedstawiono konkretne działania podejmowane w Internecie, które służą budowaniu wizerunku policji. Praca wskazuje, że social media przyczyniają się do poprawy komunikacji pomiędzy policją, a społeczeństwem i odgrywają dużą rolę w promowaniu oraz kreowaniu wizerunku policji zarówno na świecie jak i w Polsce. W pracy zostały opisane także wyzwania i zagrożenia wynikające z użytkowania portali społecznościowych. Sformułowano zalecenia dla lepszego wykorzystania social mediów w pracy policji.