Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konfrontacja doświadczeń edukacyjnych ludzi młodych w sferze seksualności z treścią neoseriali „Euforia” i „Sex Education”

Tytuł:
Konfrontacja doświadczeń edukacyjnych ludzi młodych w sferze seksualności z treścią neoseriali „Euforia” i „Sex Education”
Confrontation of youth’s educational experience in sexual sphere with the content of „Euphoria” and „Sex Education” neo-series
Autorzy:
Rzymkowska, Agnieszka
Słowa kluczowe:
netflix, sex education, drugs, youth, fandom, euphoria
netflix, edukacja seksualna, narkotyki, młodzież, fandom, euforia, sex education
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dissertation presents the level of sex education in Poland and its proper program. It also discusses problems of young people and the risky behaviours they commit.The work contains an overwiev of current literature and research of sex education, self-education, sexual initiation, the LGBT+ community as well as drug use among adolescents, juvenile crime, agression and violence, e-prostitution and cyberbulling.The paper explains the concept of neo-serials and the related qualitative and technological progress, as well as the outline of the plot of "Sex Education" and "Euphoria" with examples of the issues studied: abortion, contraception, LGBT + community, drug abuse and physical and psychological violence. The author drew attention to family conditions that affect risky behavior in adolescents.The research aimed to confirm the main hypothesis that young members of the neoserial fandom are looking for more information on these topics after presenting them in the series "Euforia" and "Sex Education".The specific hypothesis assumed that the content of sexual education provided to adolescents at home and at school had traces of political and religious views.The results showed that the series "Sex Education" inspired young fandom members to look for information only on contraception, psychological violence is the least discussed topic both at school and at respondents' home, during religion lessons the LGBT + community, contraception and abortion are condemned by priests and catechists, and the Internet and social media are the most popular source of knowledge about sex education and risky behaviors among young people.The dissertation consists of an introduction, three theoretical chapters, a research chapter, conclusion and bibliography.The work ends with the conclusions of the research and research perspectives pointing to the need to observe developing streaming platforms and the impact of neo-serials on specific age groups.

Dysertacja przedstawia poziom edukacji seksualnej w Polsce oraz jej należyty program, a także omawia problemy ludzi młodych wraz z zachowaniami ryzykownymi, których się dopuszczają. Praca zawiera w sobie przegląd aktualnej literatury oraz badań na temat edukacji seksualnej, samowychowania, inicjacji seksualnej, społeczności LGBT, a także zażywania narkotyków wśród młodzieży, przestępczości wśród nieletnich, agresji i przemocy, e-prostytucji i cyberprzemocy.W pracy wyjaśnione zostało pojęcie neoseriali i związanym z nimi postępem jakościowym i technologicznym, a także zarys fabuły „Sex Education” i „Euforii” z przykładami badanych kwestii: aborcja, antykoncepcja, społeczność LGBT+, nadużywanie narkotyków oraz przemoc fizyczna i psychiczna. Autorka zwróciła uwagę na uwarunkowania rodzinne, które mają wpływ na zachowania ryzykowne u nastolatków. Badania miały na celu potwierdzenie hipotezy głównej, że młodzi członkowie fandomu neoseriali szukają dalszych informacji na temat wspomnianych tematów po zaprezentowaniu ich w serialach „Euforia” i „Sex Education”. Hipoteza szczegółowa zakładała, że treści dotyczące edukacji seksualnej przekazywane młodzieży w domu i w szkole noszą ślady poglądów politycznych i religijnych. Wyniki przedstawiły, że serial „Sex Education” zainspirował młodych członków fandomu do poszukiwania informacji jedynie na temat antykoncepcji, przemoc psychiczna jest najrzadziej poruszanym tematem zarówno w szkole, jak i w domu respondentów, w czasie lekcji religii społeczność LGBT+, antykoncepcja i aborcja są potępiane przez księży i katechetów, a internet i media społecznościowe to najpopularniejsze źródło wiedzy o edukacji seksualnej i zachowaniach ryzykownych wśród młodzieży. Dysertacja składa się ze wstępu, trzech rozdziałów teoretycznych, rozdziału badawczego oraz zakończenia i bibliografii.Pracę zamykają wnioski z badań oraz perspektywy badawcze zwracające uwagę na potrzebę obserwowania rozwijających się platform streamingowych oraz wpływu neoseriali na konkretne grupy wiekowe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies