Tytuł pozycji:
Innovation program as a source of the enterprise competitiveness
This study aims to analyze the impact of innovation on the company'scompetitiveness. The work consists of three parts. The first chapter presents the shapingof competitive advantage in economic activity. The second chapter concerns theimportance of innovation in building the company's competitiveness. The third chapterpresents the results of research in the field of the strategy and process of managinginnovations in the aviation industry. The work was based on literature research, internetsources, internal documentation, and the Lufthansa website. The work was also basedon the results of an in-depth interview with a Lufthansa employee.
Celem niniejszej pracy jest analiza wpływu innowacji na konkurencyjnośćprzedsiębiorstwa. Całość pracy składa się z trzech części. Rozdział pierwszyprzedstawia kształtowanie przewagi konkurencyjnej w działalności gospodarczej.Rozdział drugi dotyczy znaczenia innowacyjności w budowaniu konkurencyjnościprzedsiębiorstwa. Rozdział trzeci prezentuje wyniki badań własnych w zakresie strategiii procesu zarządzania innowacjami w branży lotniczej. Praca powstała w oparciu obadania literaturowe, źródła internetowe, dokumentację wewnętrzną oraz stronęinternetową firmy Lufthansa. W pracy oparto się także na wynikach przeprowadzonegowywiadu pogłębionego z pracownikiem Lufthansa.