Tytuł pozycji:
Lean management jako koncepcja doskonalenia międzynarodowego przedsiębiorstwa w branży gastronomicznej
Celem niniejszej pracy było przedstawienie koncepcji lean management jako koncepcji doskonalenia międzynarodowego przedsiębiorstwa w branży gastronomicznej. W szczególności analizie poddane zostały stosowane w zarządzaniu koncepcja doskonalenia oraz lean management. Podstawowe pytanie, jakie przyświeca podjętym rozważaniom odnosi się do zastosowania lean management w branży gastronomicznej: czy lean management może być formą doskonalenia takiego podmiotu?Całość pracy składa się z trzech części. Rozdział pierwszy przedstawia istotę przedsiębiorstw międzynarodowych. Rozdział drugi dotyczy koncepcji lean management. Rozdział trzeci prezentuje wyniki badań własnych w zakresie zastosowania koncepcji lean management w przedsiębiorstwie międzynarodowym na przykładzie sieci kawiarni Starbucks.Praca powstała w oparciu o badania literaturowe, źródła internetowe, dokumentację wewnętrzną oraz stronę internetową firmy Starbucks. W pracy oparto się także na obserwacji własnej i przeprowadzono badania ankietowe z personelem firmy w oparciu o kwestionariusz ankietowy i wywiady pogłębione.
The aim of this written assignment was to present the concept of lean management as a concept for the improvement of an international corporation on the gastronomic industry. In particular, the analysis covered the concepts of improvement concept and lean management in management. The basic question that guides the considerations relates to the application of lean management in the gastronomic industry: can lean management be a form of improving such an entity?The written assignment consists of three parts. The first chapter presents the essence of international corporation. The second chapter deals with the concept of lean management. The third chapter presents the results of own research on the application of the lean management concept in an international corporation on the example of the Starbucks store chain.The written assignment was based on literature research, internet sources, internal documentation and the Starbucks website. The work was also based on own observation and a survey was conducted with the company’s staff based on questionnaire and in – depth interviews.