Tytuł pozycji:
Motivational processes and their effectiveness among generation Z employees
The work contains basic information about human resources management in companies, motivation and motivational processes. The paper describes the approach to work of specific generations functioning on the labor market. The aim of the study was to analyze the effectiveness of motivational processes among employees. The group subjected to the study were the youngest employees, i.e. generation Z. A questionnaire was used in the study to determine the motivational factors influencing the employees of generation Z in the labor market. The analysis of the results allows for the selection of the most effective elements in the motivation process, which turn out to be the financial aspects and personal development. To discuss the topic, books and scientific articles related to the considered topics were used.
Praca zawiera podstawowe informacje na temat zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach oraz motywacji i procesów motywacyjnych. W pracy zostało opisane podejście do pracy konkretnych pokoleń funkcjonujących na rynku pracy. Celem pracy było przeanalizowanie skuteczności procesów motywacyjnych wśród pracowników. Grupą poddaną badaniu byli najmłodsi pracownicy czyli pokolenie Z. W badaniu zastosowano ankietę, która miała za zadanie określić czynniki motywacyjne wpływające na pracowników pokolenia Z na rynku pracy. Analiza wyników pozwala na wyłonienie najskuteczniejszych elementów w procesie motywacyjnym, jakim okazują się aspekty finansowe oraz rozwój osobisty. Do omówienia tematu wykorzystane zostały książki oraz artykuły naukowe odnoszące się do rozpatrywanych tematów.