Tytuł pozycji:
The importance of employer branding in choosing an employer by the generation Z.
The aim of the work is to indicate which elements of employer brand campaigns are the most effective in building a positive image of the company as an employer among the representatives of generation Z. The first chapter presents an overview of theoretical issues, business models and employer branding campaigns. The second chapter is devoted to the characteristics of generation Z, given the differences between the generations and trends in the current labor market. The third chapter is based on the results of the own research, in which representatives of the Z generation participated. The conclusions presented the preferences of the surveyed community.
Celem pracy jest wskazanie, jakie elementy kampanii employer brandigowych są najbardziej skuteczne w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy wśród przedstawicieli pokolenia Z. W pierwszym rozdziale przedstawiono przegląd zagadnień teoretycznych, modeli biznesowych i kampanii employer brandingowych. Drugi rozdział poświęcono charakterystyce pokolenia Z, z uwzględnieniem różnic pomiędzy pokoleniami oraz tendencjami na obecnym rynku pracy. Trzeci rozdział opiera się na wynikach przeprowadzonych badań własnych, w którym udział wzięli przedstawiciele pokolenia Z. We wnioskach zaprezentowano preferencje badanej zbiorowości.