Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Temperament, promotion and prevention self-regulation and the tendency to job crafting in salespeople.

Tytuł:
Temperament, promotion and prevention self-regulation and the tendency to job crafting in salespeople.
Temperament, samoregulacja promocyjna i prewencyjna, a skłonność do przekształcania pracy u pracowników sprzedaży
Autorzy:
Baranek, Justyna
Słowa kluczowe:
przekształcanie pracy, przekształcanie zadań, przekształcanie relacji, przekształcanie poznawcze, samoregulacja, samoregulacja promocyjna, samoregulacja prewencyjna, sprzedawcy
job crafting, relational crafting, task crafting, cognitive crafting, regulatory focus, promotion-focused, prevention-focused, salespeople
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Employees often initiate changes in their workplaces themselves, which are often beneficial to the employee, the customer as well as the organization. Job crafting is a creative process that demonstrates how individuals adapt their workplace through the use of cognitive, relationship and task crafting. However, we still little know about what individual characteristics are associated with job crafting, particularly in salesperson. For this purpose, it examined whether the type of temperament and self-regulation is associated with the job crafting in salespeople. The results show a positive relationship between temperament type such as activity and sociability and job crafting. Also, it was shown that promotion regulatory attitude is positively associated with job crafting.

Pracownicy często sami inicjują zmiany w swoich miejscach pracy, które często są korzystne dla pracownika, klienta jak i organizacji. Przekształcanie pracy jest kreatywnym procesem, który wskazuje w jaki sposób jednostki dostosowują swoje miejsce pracy poprzez stosowanie przekształceń poznawczych, relacji i zadań. Jednak nadal mało wiemy jakie cechy indywidualne wiążą się ze stosowaniem przekształceń pracy, w szczególności u pracowników sprzedaży. W tym celu zbadano czy rodzaj temperamentu i samoregulacji wiąże się z występowaniem przekształcania pracy u sprzedawców. Otrzymane wyniki badań pokazują pozytywny związek takich cech temperamentu jak aktywność i towarzyskość z przekształcaniem pracy. Również wykazano, że promocyjne nastawienie regulacyjne wiąże się pozytywnie z przekształcaniem pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies