Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Museum education in Poland and Germany - comparative analysis

Tytuł:
Museum education in Poland and Germany - comparative analysis
Edukacja muzealna w Polsce i w Niemczech – analiza porównawcza
Autorzy:
Dziadek, Sylwia
Słowa kluczowe:
Museum education, art museums, cultural education, forms of work, museum education.
Edukacja muzealna, pedagogika muzealnictwa, muzea sztuki, edukacja kulturowa, edukacja kulturalna, formy pracy, edukatorzy muzealni.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca dyplomowa pt; „Edukacja muzealna w Polsce i Niemczech– analiza porównawcza”, opisuje obraz edukacji muzealnej w polskich i niemieckich muzeach. Całość pracy składa się z czterech rozdziałów, w których kolejno została opisana historia i znaczenie edukacji muzealnej w Polsce i w Niemczech, edukacja kulturowa, edukacja kulturalna oraz współczesne metody i formy pracy w działach edukacji. Opracowana w pracy analiza oparta jest o wnioski z badań przeprowadzonych w wybranych muzeach: Muzeum Śląskie w Katowicach, Muzeum Etnograficzne dla Dzieci w Warszawie, Staatliche Museen w Berlinie, Haus Bastian – oddział edukacyjny, Filmmuseum w Poczdamie oraz House of Brandenburg-Prussin History w Poczdamie. Badania odbywały się na przestrzeni 2019/2021 roku. W pracy opisana została analiza sposobów komunikacji, które stosują działy edukacji, aby zachęcić odbiorców do odwiedzin w placówkach. Przeanalizowane zostały także materiały edukacje, stanowiące pomoc dydaktyczną w tworzeniu lekcji muzealnych i warsztatów. W rozważanych rysuje się sylwetka współczesnego edukatora muzealnego. Badania miały na celu zaprezentowanie, w jaki sposób rozumiana jest edukacja muzealna w Polsce i w Niemczech.

The thesis entitled "Museum education in Poland and Germany - a comparative analysis" describes the image of museum education in Polish and German museums. The thesis consists of four chapters, which describe the history of museum education in Poland and Germany, cultural education and the methods and forms of work. The analysis prepared in this paper is based on conclusions from research carried out in selected museums: the Silesian Museum in Katowice, the Ethnographic Museum for Children in Warsaw, the Staatliche Museen in Berlin, Haus Bastian - educational department, the Filmmuseum in Potsdam and the House of Brandenburg-Prusin History in Potsdam. The research took place in 2019/2021.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies