Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tourist souvenirs – the analysis of souvenir market’s range in Cracow and prospect evaluation of creating premium souvenir market

Tytuł:
Tourist souvenirs – the analysis of souvenir market’s range in Cracow and prospect evaluation of creating premium souvenir market
Pamiątki turystyczne – analiza asortymentu rynku pamiątkarskiego w Krakowie oraz ocena szansy na stworzenie rynku pamiątek premium
Autorzy:
Zaskwara, Paulina
Słowa kluczowe:
pamiątka turystyczna, pamiątka premium, rynek pamiątkarski, Kraków
tourist souvenir, premium souvenir, souvenir market, Cracow
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono analizę rynku pamiątkarskiego w Krakowie oraz oceniono szansę na stworzenie rynku pamiątek turystycznych premium. Zebrano materiały wizualne w miejscach oferujących pamiątki turystyczne, a następnie przeprowadzono wywiady z ekspertami związanymi z turystyką i krakowskim rynkiem pamiątkarskim. Użyto metody pogłębionych wywiadów indywidualnych z zastosowaniem materiałów wizualnych. Materiały wizualne stanowiły wybrane pozycje z zebranych uprzednio zdjęć pamiątek turystycznych. Przyjęta metoda i staranny dobór rozmówców umożliwił szerokie spojrzenie na badaną problematykę. Wnioski z analizy własnej, jak i wywiadów z ekspertami potwierdziły niską jakość pamiątek turystycznych oferowanych na krakowskim rynku. Szanse na stworzenie rynku pamiątek premium oceniono jako niskie, ze względu na brak zgodności w kwestii definicji pamiątki premium, wysokie koszty produkcji oraz potencjalne małe zainteresowanie turystów.

In the following research the analysis of souvenir market’s range in Cracow was submitted as well as the prospect evaluation of creating premium souvenir market was done. The visual materials were gathered in the venues offering tourist souvenirs, then interviews with experts were conducted. The experts were chosen due to their experience in tourism and Cracovian souvenir market. In the research was applied an in-depth interview with visual tools. Visual material was chosen from gathered beforehand photos of souvenirs. The applied method and careful selection of interviewees facilitated to look broadly on the researched subject. Both conclusions of the first analysis and the analysis of the interviews proved low quality of tourist souvenirs offered on Cracovian market. The prospects of creating premium souvenir market were assessed as low due to no agreement regarding the definition of premium souvenir, high production costs and potentially small tourist interest.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies