Tytuł pozycji:
Okulograficzna analiza grafik konceptowych w grach wideo
- Tytuł:
-
Okulograficzna analiza grafik konceptowych w grach wideo
Oculographic analysis of concept illustrations in video games
- Autorzy:
-
Matysiak, Grzegorz
- Słowa kluczowe:
-
okulografia, śledzenie wzroku, projektowanie postaci, kształt, kolor, grafika komputerowa, cechy osobowości, grafika konceptowa
oculography, eye tracking, character design, shape, color, digital graphics, personality traits, concept art
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca opisuje założenia i przebieg badania mającego na celu okulograficzną analizę wpływu technik projektowania postaci na ich odbiór w grach.Na początku dokonano przeglądu zagadnień teoretycznych będących podstawą dla dalszych prac. Omówiono okulografię, jej rys historyczny, najważniejsze pojęcia oraz zastosowania. Następnie przedstawiono problematykę oraz metodologię procesu projektowania postaci wraz z wykorzystywanymi technikami i najważniejszymi aspektami związanymi z grami.W dalszej części pracy sformułowano problem badawczy oraz zawarto opis elementów projektu badawczego wraz ze schematem przeprowadzonego badania.Najszerzej opisaną częścią pracy jest analiza wyników, w której szczegółowo przedstawiono elementy ich przetwarzania końcowego oraz dokonano pogłębionej analizy kognitywnej każdej z zaprojektowanych postaci, zarówno przedstawionej pojedynczo, jak i w zestawieniu grupowym.Praca została podsumowana. Stwierdzono, że badanie spełnia cele oraz założenia postawione we wstępie, dzięki czemu stanowi ona fundament pod dalszy rozwój zarówno od strony doboru materiału badawczego, jak i pokrycia technologicznego zastosowanych narzędzi.
The work describes the objectives and course of a study which was aimed at the oculographic analysis of the influence of character design techniques and their reception in games.At the beginning a thorough review of theoretical works has been conducted as a firm basis for subsequent work. Oculography, its history, most important concepts and usages have been discussed. Then, the issues and methodology concerning the character design process, as well as commonly used techniques and most important aspects regarding games, have been presented.The following parts of the work include the formulation of the research problem and the description of its elements, as well as the scheme of the conducted study.The most widely discussed part of the work is the analysis of the results, in which the elements of their post-processing have been determined in detail, followed by an in-depth cognitive analysis of each designed character, shown individually and grouped together.The endeavor has been summarised. It has been affirmed, that the conducted study has achieved the assumed objectives stated in the prelude, which suggests that it can be applied as a starting point for further development from the perspective of selected research material, as well as chosen technologies and tools.