Tytuł pozycji:
Charlatans of pandemy - disinformation in personal brand management
Problem dezinformacji w czasie pandemii SARS-CoV-2 znacznie się nasilił. Obserwujemy wzrost popularności tak zwanych ruchów antyszczepionkowych, nazywanych również przez niektórych, proepidemicznymi. Niniejsza praca ma na celu przedstawienie sposobu tworzenia marki osobistej jednego z popularnych pseudonaukowców, który w czasie, gdy na świecie szalała choroba COVID-19, propagował treści niezgodne z nauką i dezinformował społeczeństwo przy użyciu mediów społecznościowych. Za pomocą przyjętych wskaźników, autorka stara się sprawdzić tezę, że badany zarządzał swoją marką osobistą poprzez dezinformowanie odbiorców.
The problem of disinformation during the SARS-CoV-2 pandemic increased significantly. We are observing an increase in the popularity of so-called anti-vaccination movements, also called pro-epidemic by some. This paper aims to show personal brand creation process of the popular pseudoscientist who, while the COVID-19 disease was rampant around the world, propagated unscientific content and misinformed the public using social media. Using the adopted indicators, an author tries to check the thesis that the examined person built his personal brand by misinforming recipients.