Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gender and profession of journalist - the role of gender in the media organization. Analysis based on the profession of TV presenter.

Tytuł:
Gender and profession of journalist - the role of gender in the media organization. Analysis based on the profession of TV presenter.
Płeć kulturowa a wykonywanie zawodu dziennikarza – rola i znaczenie płci w organizacji medialnej. Analiza na podstawie zawodu prezentera telewizyjnego programów informacyjnych
Autorzy:
Skórska, Magdalena
Słowa kluczowe:
PŁEĆ KULTUROWA, MĘSKOŚĆ, KOBIECOŚĆ, PREZENTER TELEWIZYJNY
GENDER, MASCULINITY, FEMINITY, TV PRESENTER
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca porusza temat płci w wymiarze kulturowym oraz roli jaką pełni ona w kontekście pracy w zawodzie dziennikarza. Bierze zastaną wiedzę na temat „męskości” i „kobiecości” i konfrontuje te cechy z tym jak społeczeństwo odbiera prezentera telewizyjnego – jakie przypisuje mu role, motywacje. Głównym celem badawczym jest analiza znaczenia płci w zawodzie prezentera telewizyjnego. Metodę badawczą stanowi kwestionariusz ankiety, który powstał na bazie wyników badań na temat płci, autorów takich jak Geert Hofstede (twórcę wymiarów kultury, w tym istotnego dla tej pracy wymiaru męskość-kobiecość) czy Alicja Kuczyńska, która opracowała Inwentarz Oceny Płci Psychologicznej. Wnioski przynoszą nową wiedzę w temacie postrzegania płci, w kontekście wybranego zawodu. Aktualne tendencje wykazują coraz mniejszą zależność płci w niniejszej profesji oraz coraz większe zacieranie się różnic między tym co stereotypowo męskie i kobiece.

This MA thesis concerns the topic of gender in the cultural context and the role it plays in journalistic profession. Paper takes the temporary knowledge about "masculinity" and "feminity" and confronts these features with how society perceives the TV presenter - what roles are assigned to him. The main research goal is to analyze the importance of gender in the profession of TV presenter. The research method is a questionnaire, which was created on the basis of the results of research on gender by authors such as Geert Hofstede (creator of cultural dimensions, including the male-feminine dimension important for this work) or Alicja Kuczyńska, who developed the Psychological Gender Assessment Inventory. The conclusions bring new knowledge on the topic of gender perception in the context of the chosen profession. The current tendencies show an even lower gender dependence in this profession and blurring of differences between what is stereotypically masculine and feminine

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies