Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Intercultural education in trying times : cases of Rabindranath Tagore and Janusz Korczak

Tytuł:
Intercultural education in trying times : cases of Rabindranath Tagore and Janusz Korczak
Autorzy:
Czekalska, Renata
Data publikacji:
2022
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rabindranath Tagore (1861-1941) and Janusz Korczak (1878(9)-1942), an Asian and a European, developed their educational approaches and initiated their educational experiments as colonized subjects, living under foreign occupation. In their works, created in such circumstances, they both stress the importance of freedom and independence (spiritual, cultural, intellectual, political etc.), equality, tolerance, forgiveness, compassion, and sympathy as the constituting principles of the proposed models of education which were universal in spirit. But most of all, both underlined the supremacy of mutual respect and sensitive, respectful communication over every kind of force, whether psychological or physical. The aim of the paper is to reflect on selected educational ideas of these two 20th century personalities of Asia and Europe to show that the educational methods of both Tagore and Korczak realised the constitutive principles of culture, with an attempt to suggest possible reasons for their impact in both Korea and Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies