Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Online prosocial activities aimed at mental well-being during the COVID-19 pandemic

Tytuł:
Online prosocial activities aimed at mental well-being during the COVID-19 pandemic
Prospołeczne działania w Internecie nakierowane na dobrostan psychiczny podczas pandemii COVID-19
Autorzy:
Bułas, Aleksandra
Słowa kluczowe:
mental well-being, COVID-19 pandemic, virtual community, social media, prosocial campaigns
dobrostan psychiczny, pandemia COVID-19, społeczność internetowa, media społecznościowe, akcje prospołeczne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main purpose of the thesis was to analyze prosocial campaigns launched during the COVID-19 pandemic and their impact on the mental well-being. In the theoretical section terms like mental well-being, the need for security and belonging to a given social group and e-humanitarianism in cyberspace were explained. Based on the available research results, the author tried to interpret how the pandemic influenced the human psyche and the role that social media played during the global quarantine. In the research part five campaigns were analysed: #zostańwdomu, Maseczki dla krakowskich medyków, Pies w Koronie, Posiłek dla Seniora and #hot16challege2. The questionnaire survey was aimed at checking whether the actions taken by e-leaders had the expected results.

Celem pracy była analiza prospołecznych akcji rozpoczętych w czasie pandemii COVID-19 i ich wpływ na dobrostan psychiczny jednostki. W części teoretycznej poruszone zostały takie zagadnienia jak dobrostan psychiczny, potrzeba bezpieczeństwa i przynależności do danej grupy społecznej, a także e-humanitaryzm w cyberprzestrzeni. Na podstawie dostępnych wyników badań autorka starała się zinterpretować to, jak pandemia wpłynęła na psychikę człowieka oraz jaką rolę podczas globalnej kwarantanny odegrały media społecznościowe. W części badawczej analizie zostały poddane akcje: #zostańwdomu, Maseczki dla krakowskich medyków, Pies w Koronie, Posiłek dla Seniora i #hot16challege2. Badanie ankietowe miało na celu sprawdzić, czy działania podjęte przez e-liderów niosły za sobą oczekiwane skutki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies