Tytuł pozycji:
THE ROLE OF LOCAL MEDIA IN THE PROMOTION OF FOLK CULTURE IN THE CIĘŻKOWICE MUNICIPALITY
W niniejszej pracy uwagę poświęcono roli mediów lokalnych w promocji kultury ludowej. W pierwszym rozdziale przybliżona została typologia mediów lokalnych z uwzględnieniem pełnionych przez nie ról i realizowanych funkcji. Skupiono się również na mediach lokalnych działających na terenie gminy Ciężkowice. Ponadto, rozważania teoretyczne dotyczące kultury ludowej zostały pogłębione i uzupełnione przez analizę jej przejawów i form występujących na omawianym terenie. W przeprowadzonych badaniach wykorzystano podejście pragmatyczne, z zastosowaniem metody sondażu diagnostycznego, z użyciem dwóch technik: ankiety i wywiadu. Wyniki badań wskazują znaczącą rolę mediów lokalnych w promocji kultury ludowej na terenie gminy Ciężkowice, ponieważ dla większości respondentów stanowią one podstawowe i jedyne źródło informacji w tym zakresie. Spełniają one powierzone im funkcję i realizują podstawowe zadania mimo problemów finansowych, z którymi się mierzą.
The paper emphasises the role of media in promotion of folk culture. The first chapter introduces us into the typology of local media, with attention paid to the their roles and their functions. The local media operating in Ciężkowice were also highlighted. Moreover, the theoretical view was deepened and topped up with analysis of its symptoms and form of presence in the regarded topic. The conducted research used a pragmatic approach, with the application of the method of a diagnostic survey, using two techniques: a questionnaire and an interview. The results of the research indicate the significant role of local media in the promotion of folk culture in the Ciężkowice community, since for most respondents they are the primary and only source of information in this regard. They fulfill their assigned function and carry out their basic tasks despite the financial problems, with which they are confronted.