Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Komunikacja zewnętrzna organizacji na przykładzie Domu Pomocy Społecznej "Smrek" w Zaskalu

Tytuł:
Komunikacja zewnętrzna organizacji na przykładzie Domu Pomocy Społecznej "Smrek" w Zaskalu
External communication of the organization on the example of the Dom Pomocy Społecznej "Smrek" w Zaskalu
Autorzy:
Jagła, Mikołaj
Słowa kluczowe:
KOMUNIKACA ZEWNĘTRZNA – DOM POMOCY SPOŁECZNEJ – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – POMOC SPOŁECZNA
EXTERNAL COMMUNICATION – SOCIAL WELFARE – SOCIAL MEDIA – SOCIAL WELFARE HOME
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem niniejszej pracy jest poznanie sposobów komunikacji zewnętrznej Domu Pomocy Społecznej „Smrek” w Zaskalu, wraz z przybieranymi jej formami. Poruszona została również kwestia wykorzystania mediów społecznościowych przez jednostkę pomocy społecznej wraz z próbą określenia celu komunikacji zewnętrznej instytucji. Część teoretyczną sporządzono na podstawie publikacji opisujących proces komunikacji w organizacji oraz public relations. Wykorzystano też materiały regulujące prawnie DPS-y i publikacje dotyczące wizerunku instytucji pomocy społecznej. W pracy przyjęto triangulację metodologiczną w skład której wchodziły badania netnograficzne – analiza strony internetowej DPS „Smrek” oraz Fanpage’u organizacji na Facebooku; a także badanie jakościowe - wywiad z Dyrektorem instytucji. Przeprowadzone badania wykazały, iż głównym celem komunikacji zewnętrznej prowadzonej za pomocą strony internetowej oraz profilu na Facebooku przez Dom Pomocy Społecznej „Smrek” w Zaskalu jest promocja. Zamieszczane wpisy przedstawiają głównie życie codzienne mieszkańców oraz współpracę z lokalnymi organizacjami, kreując organizację jako otwartą, przyjazną i atrakcyjną dla klientów.

The subject of this work is to learn about the ways of external communication of the Dom Pomocy Społecznej „Smrek” w Zaskalu, along with its forms. The issue of the use of social media by a social welfare unit was also raised, along with an attempt to determine the purpose of external communication of the institution. The theoretical part was prepared on the basis of publications describing the communication proces in the organization and public relations. Materials regulating the legal regulations of social welfare homes and publications concerning the image of social welfare institutions were also used. The study adopted methodological triangulation, which included netnographic reaserch - analysis of the DPS "Smrek" website and the organization's Facebook fanpage; as well as a qualitative study - an interview with the Director of the institution. The conducted research showed that the main purpose of external communication conducted via the website and Facebook profile by the Dom Pomocy Społecznej "Smrek" w Zaskalu is promotion. Posted entries mainly present the daily life of residents and cooperation with local organizations, showing the organization as open, friendly and attractive to customers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies