Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dobre praktyki w rekrutacji i adaptacji pracowników

Tytuł:
Dobre praktyki w rekrutacji i adaptacji pracowników
Good practices in recruitment and adaptation of employees
Autorzy:
Fiołek, Gabriela
Słowa kluczowe:
adaptacja – dobre praktyki w adaptacji – dobre praktyki w rekrutacji – rekrutacja
adaptation – good practices in adaptation – good practices in recruitment – recruitment
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest zidentyfikowanie dobrych praktyk obecnie stosowanych przez pracodawców oraz specjalistów do spraw HR w procesie rekrutacji i adaptacji pracowników. W pracy wykorzystano metodologię jakościową. W pracy posłużono się analizą danych zastanych. Analizie poddano raporty HR oraz indywidualne programy wdrożeniowe firm. Badania wykazały, że obecnie ważną rolę, w celu przyciągnięcia do firmy kluczowych talentów, odgrywa wizerunek pracodawcy, który budowany jest często za pomocą działań na rzecz employer branding. Dodatkowo dobrą praktykę z zakresu rekrutacji stanowi szczere i rzetelne przedstawienie warunków pracy oraz informacja w ogłoszeniu o oferowanym wynagrodzeniu. W zakresie adaptacji firmy w większości posiadają wystandaryzowane programy wdrożeniowe, a w nich szczególnie często zauważa się praktykę przydzielenia nowemu pracownikowi opiekuna, który wspiera go na etapie wdrożenia tzw. buddy. Kandydaci także pozytywnie oceniają praktykę polegającą na zdalnej rekrutacji i adaptacji pracowników.

The purpose of the paper is to identify good practices currently used by employers and HR specialists in the process of recruiting employees and adapting them to a new job. The paper uses a qualitative methodology. The method that was used was the analysis of existing data. HR reports and individual implementation programs of companies were analyzed. Research has shown that currently an important role in attracting key talents to the company is creating a good image of the employer, which is often built by using employer branding. In addition, a good recruitment practice is an honest and reliable presentation of working conditions and information in the announcement about the remuneration offered. In the field of adaptation, most companies have standardized implementation programs in which new employee is often assigned the so-called buddy who supports him at the implementation stage. Candidates also positively assess the practice of remote recruitment and adaptation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies