Tytuł pozycji:
Media społecznościowe jako platforma komunikacyjna ruchów antyszczepionkowych i antycovidowych - analiza komunikacji wybranych społeczności
- Tytuł:
-
Media społecznościowe jako platforma komunikacyjna ruchów antyszczepionkowych i antycovidowych - analiza komunikacji wybranych społeczności
Social media as a communication platform of anti-vaccine and anti-covid movements - analysis of communication of selected communities
- Autorzy:
-
Nowak, Paulina
- Słowa kluczowe:
-
ruchy antyszczepionkowe, ruchy antycovidowe, COVID-19, pandemia, koronawirus, media społecznościowe, Facebook, komunikacja, dezinformacja, postprawda, fake newsy, perswazja, manipulacja
anti-vaccine movements, anti-covid movements, COVID-19, pandemic, coronavirus, social media, Facebook, communication, disinformation, post-truth, fake news, persuasion, manipulation
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the thesis was to analyze communication in closed anti-vaccine and anti-covid groups on Polish-language Facebook. The analysis of users' communication was based on the selection of appropriate time frames and the establishment of dominant communication narratives. The research was intended to show what is being communicated in the mentioned communities during the COVID-19 pandemic. The work consists of three chapters. The first chapter is devoted to a discussion of the media as a communication space for anti-vaccine movements, where, among other things, the types and tasks of modern media are indicated, and the specifics of how conspiracy theories operate on the Internet are discussed. The second chapter is devoted to introducing the phenomenon of anti-vaccine movements. The third chapter is empirical in nature and includes a presentation of the methodology, conduct and results of our own research.
Celem pracy magisterskiej była analiza komunikacji w zamkniętych grupach antyszczepionkowych i antycovidowych na polskojęzycznym Facebooku. Analiza komunikacji użytkowników opierała się na doborze odpowiednich ram czasowych oraz ustaleniu dominujących narracji komunikacyjnych. Badania miały pokazać, co jest przedmiotem komunikacji we wspomnianych społecznościach podczas pandemii COVID-19. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono omówieniu mediów jako przestrzeni komunikacji ruchów antyszczepionkowych, gdzie wskazano m.in. typy i zadania współczesnych mediów oraz omówiono specyfikę funkcjonowania teorii spiskowych w internecie. Rozdział drugi poświęcony został przybliżeniu fenomenu ruchów antyszczepionkowych. Rozdział trzeci ma charakter empiryczny i zawiera prezentację metodologii, przebiegu i wyników badań własnych.