Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gender-oriented marketing and its impact on information behawior in children. Research project.

Tytuł:
Gender-oriented marketing and its impact on information behawior in children. Research project.
Marketing zorientowany na płeć a zachowania informacyjne dzieci. Projekt badań
Autorzy:
Orzeł, Natalia
Słowa kluczowe:
dzieci, eksperyment, marketing zorientowany na płeć, zachowaniainformacyjne
children, experiment, gender-oriented marketing, information behavior
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Aim/thesis: The main aim of the study was to present the research project and to point out theproblem arising from the impact of gender-oriented marketing on children and their informationbehavior.Research concept/methodology: Selected databases were meticulously searched for articles,journals and other scientific resources with a high citation rate. For conducting the research theexperimental method and the think-aloud protocol technique were used. The study was recordedand saved as a video. The collected video material was thoroughly analyzed on the basis of thecollected literature.Results and conclusions: The phenomenon of stereotypical perception of social roles as a resultof exposing children to the influence of gender-oriented marketing is clearly visible in society.The study provides an opportunity to notice and counteract this phenomenon.Limitations of the study: A limitation in the study is the small number of respondents, due tothe difficulty of selecting a larger sample with the same socio-demographic parameters.Originality/cognitive value: The subject of gender-oriented marketing is being rapidlydeveloped and considered by researchers. The issue requires the implementation of appropriateproceedings against the dissemination of stereotypical social roles.

Cel/teza: Zasadniczym celem badania było przedstawienie projektu badań i wskazanie naproblem powstający z wpływu marketingu zorientowanego na płeć w stosunku do dzieci i ichzachowań informacyjnych.Koncepcja/metodyka badań: Skrupulatnie przeszukano wybrane bazy danych w celuznalezienia artykułów, czasopism i innych zasobów naukowych o wysokim wskaźnikucytowania. Zastosowano metodę eksperymentu oraz technikę think aloud protocol.Przeprowadzono i zarejestrowano nagranie wideo z badania. Zebrany materiał wideo poddanodokładnej analizie na podstawie zebranego piśmiennictwa.Wyniki i wnioski: Zjawisko stereotypowego postrzegania ról społecznych w wynikupoddawania dzieci wpływowi marketingu zorientowanego na płeć jest wyraźnie widoczne wspołeczeństwie. Badanie stwarza okazję do zauważenia i przeciwdziałania temu zjawisku.Ograniczenia badań: Ograniczeniem w badaniu jest mała liczba respondentów, ze względu natrudność doboru większej próby o takich samych parametrach społeczno-demograficznych.Oryginalność/wartość poznawcza: Tematyka marketingu zorientowanego na płeć jest corazszybciej rozwijana i poddawana rozważaniom przez badaczy. Zagadnienie wymaga wdrażaniaodpowiedniego postępowania przeciw upowszechnianiu stereotypów ról społecznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies