Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

THE EUS PATH TO A DIGITAL SERVICE ACT

The purpose of the thesis was to analyse the development of EU media policy. It was checked whether the latest documents in this field, especially the Digital Services Act represents, as some observers put it, a model for the whole world.The first chapter defines the most important concepts related to this policy and identifies the most important actors influencing the community's media law. In addition, the community's first media activities are briefly presented.The second chapter describes the EU's actions towards audiovisual media. The role of public media in EU media policy is analysed, along with the key protocol to the Amsterdam Treaty in this regard. The chapter concludes with an analysis of the Audiovisual Directive.The third chapter begins by characterizing the European Commission's actions toward online media. This is followed by a description of the cooperation between the largest technology players operating in the community and the European Commission. The chapter finishes with an analysis of the Digital Services Act.It concludes with an analysis of the EU's role on the international stage in regulating the media sphere.

Celem pracy było przeanalizowanie rozwoju polityki medialnej UE. Sprawdzano, czy najnowsze dokumenty z tego zakresu, a zwłaszcza Akt o Usługach Cyfrowych stanowi, jak to określają niektórzy obserwatorzy, wzór dla całego świata.W pierwszym rozdziale zdefiniowano najważniejsze pojęcia związane z tą polityką, określono najważniejszych aktorów wpływających na prawo medialne wspólnoty. Ponadto przedstawiono pokrótce pierwsze działania Wspólnoty w zakresie mediów.W drugim rozdziale opisano działania UE wobec mediów audiowizualnych. Przeanalizowano rolę mediów publicznych w polityce medialnej UE wraz z kluczowym w tym zakresie protokołem do traktatu amsterdamskiego. Na koniec rozdziału dokonano analizy dyrektywy audiowizualnej.Trzeci rozdział rozpoczyna się od scharakteryzowania działań Komisji Europejskiej wobec mediów internetowych. Następnie opisano kooperacje pomiędzy największymi podmiotami technologicznymi działającymi na terytorium wspólnoty a Komisją Europejską. Finałem rozdziału jest analiza Aktu o Usługach cyfrowych.W zakończeniu przeanalizowano rolę UE na arenie międzynarodowej w zakresie regulowania sfery medialnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies