Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie kreowania wizerunku medialnego przez członków brytyjskiej rodziny królewskiej - na przykładzie książęcej pary Harry’ego i Meghan

Tytuł:
Strategie kreowania wizerunku medialnego przez członków brytyjskiej rodziny królewskiej - na przykładzie książęcej pary Harry’ego i Meghan
Strategies of creating a media image by members of the British royal family – case study of the royal couple Harry and Meghan
Autorzy:
Możdżyńska, Izabela
Słowa kluczowe:
image strategies, self-presentation, British royal family members
autoprezentacja, wizerunek, rodzina królewska, strategie wizerunkowe, taktyki autoprezentacyjne, wizerunek medialny
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This thesis' subject is image strategies used by British royal family members. Case studies of Sussex couple - Harry and Meghan, based on TV series Harry&Meghan and autobiography Spare. Mark Leary's typology and Erving Goffman's research were used to carry out the image research. The first part of the work presents the specificity of image creation by the royal family and the rules they follow in dealing with the media, as well as the profiles of the couple. Then, the work focuses on the concept of self-presentation and the description of individual tactics. The next chapter is devoted to the analysis of individual examples of the royal couple's self-presentation.

Tematem pracy są strategie kreowania wizerunku medialnego przez członków brytyjskiej rodziny królewskiej. Analizie zostały poddane taktyki autoprezentacyjne książęcej pary Sussex – Harry’ego i Meghan, stosowane w serialu dokumentalnym Harry&Meghan oraz autobiografii Ten drugi. Do przeprowadzenia badań wizerunkowych została wykorzystana typologia Marka Leary’ego oraz badania Ervinga Goffmana. W pierwszej części pracy została przedstawiona specyfika kreowania wizerunku przez rodzinę królewską oraz zasady, jakimi kierują się w kontaktach z mediami, a także przedstawione zostały sylwetki pary. Następnie praca skupia się na pojęciu autoprezentacji i opisie poszczególnych taktyk. Kolejny rozdział poświęcony jest wyodrębnieniu i analizie poszczególnych strategii autoprezentacyjnych książęcej pary.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies