Tytuł pozycji:
The use of music in advertising spots of an insurance company
- Tytuł:
-
The use of music in advertising spots of an insurance company
O wykorzystywaniu utworów muzycznych w spotach reklamowych towarzystwa ubezpieczeniowego
Zur Verwendung von Musikwerken in den Werbespots einer Versicherungsgesellschaft
- Autorzy:
-
Seweryn, Dominik
- Słowa kluczowe:
-
Link4, die Versicherungswerbung, das Musikwerk, die Versicherungsgesellschaft, der Werbespot, die Werbekampagne, die Werbestrategien, die Intertextualität, die Perspektivierung, die Prominenten, die Schlagzeile, der Fließtext, der Slogan, der Produktname
Link4, insurance advertisement, music piece, insurance company, commercial, advertising campaign, advertising strategies, intertextuality, perspectivization, celebrities, headline, body text, slogan, product name
Link4, reklama ubezpieczeń, utwór muzyczny, towarzystwo ubezpieczeniowe, spot reklamowy, kampania reklamowa, strategie reklamowe, intertekstualność, perspektywizacja, osoby znane, nagłówek, tekst ciągły, slogan, nazwa produktu
- Język:
-
niemiecki
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca licencjacka ma na celu przedstawienie wykorzystania znanych utworów muzycznych w spotach reklamowych, na przykładzie kampanii reklamowej towarzystwa ubezpieczeniowego Link4 z udziałem Kasi Moś i zespołu The Chance. Założeniem kampanii jest wykorzystanie melodii popularnych piosenek w połączeniu z tekstem reklamowym promującym usługi towarzystwa. Wstęp do pracy obejmuje część teoretyczną, w której zdefiniowano reklamę oraz rozwinięto pojęcie reklamy towarzystwa ubezpieczeniowego. Następnie, w drugim rozdziale, opisano wybrane elementy reklamy, takie jak nagłówek, tekst ciągły, slogan czy nazwa produktu, oraz przedstawiono trzy strategie marketingowe: intertekstualność, udział znanych osób w reklamie i perspektywizację. W trzecim rozdziale zawarto część praktyczną, czyli analizę spotów reklamowych kampanii Link4 pod kątem opisanych wcześniej elementów i strategii reklamowych.
Die vorliegende Bachelorarbeit befasst sich mit der Verwendung bekannter Musikwerke in Werbespots am Beispiel der Werbekampagne der Versicherungsgesellschaft Link4 mit Kasia Moś und der Band The Chance. Die Voraussetzung für die Kampagne ist die Verwendung der Melodien populärer Lieder in Kombination mit Werbetexten, die die Dienstleistungen des Unternehmens bewerben. Die Einleitung der Arbeit umfasst den theoretischen Teil, in dem die Werbung definiert und das Konzept der Werbung von Versicherungsunternehmen entwickelt wird. Im zweiten Kapitel folgt eine Beschreibung ausgewählter Werbeelemente, wie die Schlagzeile, der Fließtext, der Slogan und der Produktname, sowie die Vorstellung von drei Marketingstrategien: Intertextualität, Beteiligung von Prominenten an der Werbung und Perspektivierung. Das dritte Kapitel enthält den praktischen Teil, nämlich die Analyse der Werbespots der Link4-Kampagne im Hinblick auf die zuvor beschriebenen Werbeelemente und -strategien.
This bachelor's thesis aims to present the use of well-known musical pieces in advertising spots, using the example of the Link4 insurance company's advertising campaign featuring Kasia Moś and the band The Chance. The concept of the campaign is to use the melody of popular songs in combination with advertising text promoting the company's services. The introduction of this thesis includes a theoretical section that defines advertising and develops the concept of insurance company advertising. Then, in the second chapter, selected elements of advertising, such as the headline, body text, slogan, and product name, are described, and three marketing strategies are presented: intertextuality, participation of famous people in commercials, and perspectivization. The third chapter contains the practical part, namely the analysis of Link4 campaign advertising spots in terms of the previously described advertising elements and strategies.