Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania konsumentów w czasie pandemii

Tytuł:
Zachowania konsumentów w czasie pandemii
Consumer behaviour during a pandemic
Autorzy:
Zdunek, Anna
Słowa kluczowe:
COVID-19 pandemic – consumer behaviour - shopping habits – purchasing behaviour - consumer choices
pandemia COVID-19 – zachowania konsumenckie – nawyki zakupowe – zachowania zakupowe - wybory klientów
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pandemia COVID-19 przyczyniła się do przyspieszenia zmian w stylu życia ludzi, wpływając na wzorce konsumpcji w różnych dziedzinach. Zmieniła nawyki zakupowe znacznej części konsumentów, którzy dostosowali się do nowej rzeczywistości, gdzie zakupy i załatwianie codziennych spraw przeniosły się głównie do przestrzeni wirtualnej.Celem przeprowadzonego badania było zrozumienie, czy pandemia COVID-19 wpłynęła na zmianę w zachowaniach zakupowych konsumentów oraz identyfikacja czynników wpływających na te zmiany. Badanie zostało oparte na kwestionariuszu ankiety, dostępnym online i miało charakter ilościowy.Wyniki badania wykazały, że zachowania zakupowe konsumentów uległy zmianie w okresie pandemii COVID-19. Zakupy online stały się jednym z głównych trendów w tamtym czasie. Czynnikami wpływającym na te zmiany, było dążenie do zachowania bezpieczeństwa, a także wygoda i konkurencyjne ceny, które zachęciły konsumentów do zakupów online.

The COVID-19 pandemic has accelerated changes in people's lifestyles, affecting consumption patterns in various areas. It has changed the shopping habits of a significant number of consumers who have adapted to the new reality, where shopping and dealing with everyday matters have moved mainly to the virtual world.The aim of the study was to understand whether the COVID-19 pandemic influenced changes in consumer purchasing behaviour and to identify the factors influencing these changes. The study was based on a survey questionnaire available online and was quantitative in nature.The study results showed that consumer purchasing behaviour has changed during the COVID-19 pandemic. Online shopping has become one of the main trends at that time. The factors influencing these changes were the desire to maintain safety, as well as convenience and competitive prices which encouraged consumers to shop online.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies