Tytuł pozycji:
Komunikacja inkluzywna w przestrzeni szkolnej z perspektywy nauczycielek i nauczycieli
The dissertation addressed the issue of inclusive communication in schools from the perspective of teachers. The purpose of the dissertation was to identify the perspective of elementary and secondary school teachers on inclusive communication in the school space. The motivation behind the study of this subject was the desire to highlight the importance of the issue of using inclusive language in the context of the school environment. In order to recognize the perspective of teachers on this issue, a quantitative study was conducted in an attempt to verify whether there is a space for inclusive communication in schools.
W pracy podjęta została problematyka komunikacji inkluzywnej w szkołach z perspektywy nauczycielek i nauczycieli. Celem rozprawy było rozpoznanie perspektywy osób uczących w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych dotyczącej komunikacji inkluzywnej w przestrzeni szkolnej. Motywacją do podjęcia badań nad tą tematyką było dążenie do podkreślenia istotności kwestii stosowania języka włączającego w kontekście środowiska szkolnego. Chcąc rozpoznać perspektywę nauczycielek i nauczycieli w tej kwestii, przeprowadzono badania ilościowe, które stanowiły próbę weryfikacji, czy w szkołach istnieje przestrzeń dla komunikacji inkluzywnej.