Tytuł pozycji:
Program lojalnościowy jako narzędzie budowania trwałych relacji z klientami w branży gastronomicznej
Praca poświęcona jest programom lojalnościowym w branży gastronomicznej, w kontekście marketingu relacji. Celem badania jest identyfikacja cech programu lojalnościowego restauracji jako narzędzia marketingu relacji. Podstawowym pytaniem, jakie przyświeca podjętym analizom, odnosi się do projektowania programu lojalnościowego: jak zaprojektować program lojalnościowy w branży gastronomicznej, aby był efektywnym narzędziem w budowaniu trwałych relacji z klientami? Aby odpowiedzieć na to pytanie przeprowadzono badanie ankietowe wśród klientów restauracji. W szczególności analizie poddane zostały czynniki, które mają znaczenie dla lojalność konsumentów. W podsumowaniu zaznaczono istotność poszczególnych składowych tworzenia satysfakcji i lojalności klienta, wpływających na skuteczność programu lojalnościowego.
The work is dedicated to loyalty programs in the gastronomy industry in the context of relationship marketing. The research aims to identify the characteristics of a restaurant loyalty program as a relationship marketing tool. The fundamental question underlying the analyses relates to the design of loyalty programs: how to design a loyalty program in the gastronomy industry that is an effective tool for building lasting customer relationships? To address this question, a survey was conducted among restaurant customers. In particular, the analysis focused on the factors that are important for customer loyalty. In the conclusion, the significance of individual components in creating customer satisfaction and loyalty, influencing the effectiveness of loyalty programs, was emphasized.