Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Womans magazines in the new media expansion era

Tytuł:
Womans magazines in the new media expansion era
Prasa kobieca w czasach ekspansji nowych mediów
Autorzy:
Dąbrowska-Cendrowska, Olga
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
nowe media
new media
subsegmentation
women's magazines
segmentacja
prasa kobieca
Język:
polski
ISBN, ISSN:
05550025
Prawa:
Dozwolony użytek utworów chronionych
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Women's magazines are still very attractive for the media market sector publishers. Despite the development and the expansion of the new media, women's magazines bring profit to their publishers, who have found a way of their in the media market which has been continuously changing by the new media. The development in the number of women's magazines is manifested by the new magazines debuting in the newspaper market every year. The result of the extension of this newspaper sector is the process of subsegmentation which has been observed for 15 years now. The publishers create smaller, usually topic-specific segments of the press. In these smaller subsegments the competition for the reader and advertising revenue is present. This article attempts to look critically at the women press segment. The study include the titles which operated on the Polish press market in the years 1990-2015. It seems that this time perspective will enable the examination of: the involvement of the publishers in this segment of the press, the condition of the most important titles, the subsegmentation processes and the situation of women press in the context of the expansion of the new media.

Prasa kobieca to nadal niezwykle atrakcyjny dla wydawców sektor rynku medialnego. Mimo rozwoju i ekspansji nowych mediów magazyny kobiece przynoszą zyski swoim wydawcom, którzy znaleźli sposób na funkcjonowanie prasy kobiecej na rynku medialnym, nieustannie zmienianym przez nowe media. O rozwoju ilościowym tej prasy świadczą nowe magazyny debiutujące każdego roku na rynku. Wynikiem rozbudowy tego sektora prasowego jest obserwowany od piętnastu lat proces segmentacji. Wydawcy tworzą mniejsze, najczęściej poświęcone konkretnej tematyce, segmenty prasowe. W ich obrębie dochodzi do rywalizacji o czytelniczkę i o wpływy z reklam. Artykuł stanowi próbę krytycznego spojrzenia na sektor prasy kobiecej. Badaniami objęto tytuły funkcjonujące na polskim rynku prasowym w latach 1990-2015. Wydaje się, że taka perspektywa czasowa pozwoli zbadać zaangażowanie wydawców w ten sektor prasowy, kondycję najważniejszych tytułów, uchwycić procesy segmentacji oraz sytuację prasy kobiecej w kontekście ekspansji nowych mediów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies