Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

School as an event : about energy exchange as the only chance for education

Tytuł:
School as an event : about energy exchange as the only chance for education
Szkoła jako zdarzenie : o wymianie energii jako jedynej szansie edukacji
Autorzy:
Bobiński, Witold
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Instytut Kultury Regionalnej i Badań literackich im. Franciszka Karpińskiego
Słowa kluczowe:
school of the future
"nieoczekiwaność" zdarzenia
surprise of the event
energy of the encounter
szkoła przyszłości
filozofia spotkania
philosophy of the encounter
energia spotkania
szkoła jutra
school of tomorrow
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788366597747
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
What will the school of the nearest future look like? How should the school of today evolve to meet the expectations and challenges of tomorrow which is just approaching? Global political, social, economical and climatic changes make us think, that not ICT and digital literacy will be crucial in education. What is at stake is rather the set of skills and dispositions that can enable us to live our lives among others and with others in non aggressive, responsible and satisfactioning way. School should become the time and space of creating these attitudes and approaches. If school wants to survive in contemporary world, it should take advantage of the fundamental energy that emerges from the event of the encounter. The encounter, with all accompanying, unexpected and dynamic circumstances, still remain the fundamental engine of school activity and the most fruitful base for literary education.

Jak będzie wyglądać szkoła jutra, szkoła najbliższej przyszłości? Jak powinna zmieniać się szkoła współczesna, by odpowiadać na wyzwania przyszłości, która już puka do drzwi? Gwałtowne przemiany polityczne, społeczne, ekonomiczne i klimatyczne współczesnego świata przekonują, że nie technologia cyfrowa i nawet nie biegłość w jej wykorzystywaniu winny być wektorami rozwoju edukacji, lecz dyspozycje i umiejętności pozwalające ludziom żyć obok siebie i ze sobą w sposób nieagresywny i satysfakcjonujący. Szkoła powinna być czasoprzestrzenią kształtowania tych postaw i nastawień, a jednocześnie - by przetrwać - musi ona korzystać z podstawowej energii generowanej przez zdarzenie spotkania. To właśnie spotkanie – i wszelkie towarzyszące mu, dynamiczne i nieoczekiwane okoliczności pozostają racją istnienia szkoły, jaką znamy. Są też koniecznym i najbardziej owocnym fundamentem szkolnego czytania literatury.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies