Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How can we study educational inequalities in different cultural contexts? : interdisciplinary research methods in early childhood education and care

Tytuł:
How can we study educational inequalities in different cultural contexts? : interdisciplinary research methods in early childhood education and care
Autorzy:
Ślusarczyk, Magdalena
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
interdisciplinary research
early child education and care (ECEC)
intercultural context
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
25442139
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://journals.akademicka.pl/relacje/article/view/5550  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The increasing diversity in cities and schools is a pan-European experience. Concurrently, the time of subsequent crises (migration/refugee crises) has had severe impacts on the key institutions safeguarding the rights and needs of citizens. This also concerns the youngest generation in the education system, especially in the light of data concerning the still high and even growing rates of child poverty in Europe. Therefore, focusing on finding common solutions to early educational inequalities has become one of the key issues of research in the area of early childhood education. Diversity enables us to learn about conditions that may increase the effectiveness and desirability of early childhood education and care (ECEC) for children at risk, be it due to economic strain, possessing a migration background, disability and so forth. At the same time, however, it poses a methodological challenge due to the different construction of child welfare and education systems, the different policies and social solutions promoted and, last but not least, the different dimensions of the aforementioned diversity, namely ethnic, social or disability. This article discusses methodological challenges and strategies in an international and interdisciplinary project on combined inequalities among children in ECEC settings. The objective is to demonstrate how mixed-methods can be used for interdisciplinary interventions, connecting social research to the broader impact on the community.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies