Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Qualitive paradigm and intercultural interactions : interpretation with regard to selected psychological theories

Tytuł:
Qualitive paradigm and intercultural interactions : interpretation with regard to selected psychological theories
Paradygmat jakościowy w analizie interakcji międzykulturowych : interpretacja na bazie wybranych teorii psychologicznych
Autorzy:
Sułkowski, Łukasz
Przytuła, Sylwia
Rozkwitalska, Małgorzata
Chmielecki, Michał
Basińska, Beata A.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
grounded theory
intercultural interactions
cultural diversity
Positive Organizational Scholarship
qualitative research
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/33023  Link otwiera się w nowym oknie
http://piz.san.edu.pl/docs/e-XVII-3-2.pdf#page=142  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Intercultural interactions in a multicultural work environment are a peculiar type of social interactions. The results of prior research on the effects of interactions in such environment are inconclusive. The majority of the previous studies have emphasized problems, applied a quantitative methodology and interpreted the results with regard to social identity and categorization theory, information-processing theory and intergroup contact theory. The aim of this paper is to interpret intercultural interactions with regard to selected psychological theories. The qualitative paradigm was implemented to the authors’ study, while the grounded theory approach was used to analyze the data gathered in five subsidiaries of multinational corporations. The results suggest that working in a multicultural environment generates specific demands which can be perceived by individuals either as hindrances or challenges. Organizational resources, e.g. training courses, IT technology, organizational culture that promotes diversity, and individual resources, particularly psychological capital, international experience and acquired skills (mainly language skills), determine the perception of work demands and work outcomes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies