Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sensational headlines on news websites and their influence on the increase of the click through rate

Tytuł:
Sensational headlines on news websites and their influence on the increase of the click through rate
Treści sensacyjne w internetowych serwisach informacyjnych i ich wpływ na wzrost poziomu czytalności
Autorzy:
Laberschek, Marcin
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
users of information
portale internetowe
czytelnictwo
web portals
website
serwis internetowy
dostęp do informacji
information on the internet
readership
access to information
informacja w internecie
użytkownicy informacji
Język:
polski
Prawa:
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Dozwolony użytek utworów chronionych
Linki:
http://www.ejournals.eu/Zarzadzanie-w-Kulturze/Tom%2011-2010/11-2010/art/415/  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/39573  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The paper "Sensational Headlines on News Websites and Their Influence on the Increase of Click Through Rate" is an attempt to answer the question whether the sensational content of headlines may influence visitors' decisions as to which news to read. The analysis of the sensational content of news headlines-links (their intensity, form, location on the website) suggests that such headlines may in fact be a well-prepared marketing tool, which aims at attracting the highest possible number of visitors, since reaching a guaranteed click through rate and a certain number of sub-page views allows one to acquire and bind advertisers to the website. The survey described in this paper is a preliminary research study. Although it appears that the use of emotion-affecting headlines is not incidental, the initial analysis cannot yet prove that it is a premeditated strategy of website operators. Therefore, the presented paper should be considered a starting point for further necessary research.

Artykuł "Treści sensacyjne w internetowych serwisach informacyjnych i ich wpływ na wzrost poziomu czytalności" jest próbą odpowiedzi na pytanie czy treści o zabarwieniu sensacyjnym, które w różnej formie wykorzystywane są przez redaktorów do tworzenia newsów rasowych, mogą wpływać na decyzje czytelników co do wyboru poszczególnych tekstów do przeczytania. Czy w związku z tym, w odniesieniu do masowego odbiorcy, treści sensacyjne mogą być czynnikiem wpływającym na wzrost poziomu czytalności w ogóle, a tym samym na wzrost popularności danego medium? Analiza treści sensacyjnych (m. in. poziomu nasilenia, formy, miejsca zamieszczenia) zawartych w tytułach do newsów, tzw. linkach zamieszczanych na głównych stronach internetowych serwisów informacyjnych, wskazuje, że zabiegi te mogą być odpowiednio przygotowanym narzędziem marketingowym, które ma doprowadzić do kliknięcia konkretnego tytułu-linka przez odpowiednią liczbę odbiorców. Osiągnięcie gwarantowanej liczby kliknięć i wejść na podstronę serwisu daje możliwość związania się i pozyskiwania środków finansowych od reklamodawców. Badanie zaprezentowane w artykule ma charakter pilotażowy. Chociaż wydaje się, że wykorzystywanie sformułowań oddziałujących na emocje czytelnika nie jest przypadkowe, to jednak na podstawie tej wstępnej analizy, nie można mieć pewności, że jest to zamierzona strategia marketingowa operatorów serwisów internetowych. Niezbędne jest dogłębne rozpoznanie problemu, którego podstawę może stanowić niniejszy szkic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies