Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Informal language learning in online interest communities : a review of selected research methods

Tytuł:
Informal language learning in online interest communities : a review of selected research methods
Autorzy:
Kaganiec-Kamieńska, Anna
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
research methods
online interest groups
wirtualne grupy zainteresowań
metody badawcze
informal language learning
język angielski
English language
uczenie się języka w sposób nieformalny
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
00357707
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rh/article/view/1443/968  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Online interest groups respond to different social and emotional needs of their members. Web 2.0 allows them not only to receive and consume online content but also to participate, create, and share. Thus, these groups can also function as communities where informal language learning can occur naturally or with the help of others. This process and learning experience are worth studying, given the learner’s autonomy and, at times, the collaborative nature of this process. The objective of this article is to reflect upon English language learning in online interest-driven groups, focusing on the strengths and weaknesses of selected research methods such as virtual ethnography, grounded theory, and mixed methods. These methods may be helpful for researching informal language learning in online interest communities, as they may enable an in-depth examination and a better understanding of the researched context.

Wirtualne grupy zainteresowań (online interest groups) odpowiadają na różne potrzeby społeczne i emocjonalne swoich członków. Web 2.0 pozwala im nie tylko konsumować treści znajdujące się w sieci, ale także tworzyć je i udostępniać. Grupy te mogą zatem również funkcjonować jako społeczności, w których w nieformalny sposób może następować nauka języka, samodzielnie lub z pomocą innych. Te doświadczenia są warte zbadania, biorąc pod uwagę autonomię ucznia w tym procesie, jak również współpracę, jaka czasami zachodzi między członkami społeczności. Celem artykułu jest refleksja nad nauką języka angielskiego w wirtualnych grupach zainteresowań, skupiając się na zaletach i wadach wybranych metod badawczych, takich jak etnografia wirtualna, teoria ugruntowana oraz tzw. metody mieszane (mixed methods). Wspomniane metody badawcze mogą byćpomocne w badaniach nad nieformalną nauką języka w tych społecznościach, ponieważ mogą one umożliwić przeprowadzenie pogłębionej analizy, prowadząc tym samym do lepszego zrozumienia badanego kontekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies