Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Moralne przywództwo a strategia społecznie odpowiedzialnego biznesu

Tytuł:
Moralne przywództwo a strategia społecznie odpowiedzialnego biznesu
Moral leadership and strategy of socially responsible business
Autorzy:
Fryzeł, Barbara
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
przywództwo
CSR
leadership
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem prezentowanego tekstu jest analiza sposobu uwzględnienia rosnących presji na­tury etycznej i moralnej w ewoluującej koncepcji przywództwa. Wykorzytując krytyczny przegląd literatury, pokazuję jak konceptualizacje przywództwa, podążając za coraz bar­dziej strategicznym charakterem paradygmatu CSR, odchodzą od rozumienia przywództwa w ujęciu etycznym jako pochodnej moralnego charakteru lidera w kierunku przywództwa odpowiedzialnego, gdzie nacisk kładziony jest na jego relacyjny i negocjacyjny charakter, co w konsekwencji może owocować subiektywizacją przez zastępowanie pojęć ‘etyczne’ i ‘moralne’ pojęciem ‘odpowiedzialne’.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies