Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Muzyka, edukacja, społeczeństwo : w stronę jakiego uczestnictwa w kulturze muzycznej?

Tytuł:
Muzyka, edukacja, społeczeństwo : w stronę jakiego uczestnictwa w kulturze muzycznej?
Music, education, society : toward what kind of participation in musical culture?
Autorzy:
Jabłońska, Barbara
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
musical competences
edukacja
muzyka
society
kultura
education
music
culture
społeczeństwo
kompetencje muzyczne
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/6905  Link otwiera się w nowym oknie
https://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/2931/Artyku%C5%82%20w%20Kulturze%20i%20Edukacji.pdf?sequence=1  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The purpose of this article is to examine the role and importance of music in society. In particular, attention is paid on the educational value of art sound and musical skills of Poles and their participation in the musical culture. The main question is the question of the quality of these skills and socialization processes of individuals to music. The aim of the paper is also to discuss the institutional problems and obstacles of music education as well as to focus on the problem of the reproduction of the non-sensitive to music generations.

Celem artykułu jest ukazanie roli i znaczenia muzyki w życiu społecznym ludzi. Uwagę zwrócono w szczególności na edukacyjny walor sztuki dźwięków, jak również na kompetencje muzyczne Polaków oraz ich uczestnictwo w szeroko pojętej kulturze muzycznej. Zasadniczym pytaniem stawianym w tekście jest pytanie o jakość owych kompetencji oraz procesy socjalizowania jednostek do życia muzycznego. Zadaniem podjętych rozważań jest także wskazanie na instytucjonalne ograniczenia związane z edukacją muzyczną, jak również omówienie zjawiska reprodukowania niewrażliwych na muzykę pokoleń.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies