Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Threshold concepts in information literacy development in higher education

Tytuł:
Threshold concepts in information literacy development in higher education
Koncepcje progowe (threshold concepts) w kształceniu kompetencji informacyjnych w szkole wyższej
Autorzy:
Cisek, Sabina
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
threshold concepts
studenci
koncepcje progowe
ACRL
academic libraries
information competencies
higher education
szkolnictwo wyższe
kompetencje informacyjne
information literacy
students
edukacja informacyjna
biblioteki akademickie
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Linki:
http://www.bibliothecanostra.awf.katowice.pl/  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper concerns information literacy of college/university students. The learning outcomes in this area may be based on so-called threshold concepts, i.e. ideas, which - once understood, irreversibly transform skills, knowledge and attitudes related to a given subject, phenomenon, or experience. The most important initiative in this context is the Framework for Information Literacy for Higher Education, developed by the Association of College and Research Libraries (ACRL), and accepted in the year 2016.

Artykuł dotyczy edukacji informacyjnej studentów. Efekty kształcenia w tym zakresie można oprzeć na tzw. koncepcjach progowych, czyli ideach, które - gdy zostaną pojęte - otwierają nowe pespektywy poznawcze, powodują transformację umiejętności, wiedzy i postaw, a nawet zmianę światopoglądu. Najważniejszą współczesną inicjatywą w tym kontekście jest amerykański Framework for Information Literacy for Higher Education, opracowany przez Association of College and Research Libraries w roku 2016.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies