Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The "Scaene of Elysium": painters, plaintiffs and paradise in John Drydens Tyrannick Love (1669)

Tytuł:
The "Scaene of Elysium": painters, plaintiffs and paradise in John Drydens Tyrannick Love (1669)
Autorzy:
Claudine van Hensbergen
Tematy:
John Dryden
Tyrannick Love
heaven
painting
scenery
Isaac Fuller
Robert Streater [Streeter]
Robert Robinson
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article examines surviving evidence related to the work of three leading artists who painted scenery for the Restoration stage: Isaac Fuller, Robert Streater [Streeter] and Robert Robinson. Taking as its starting point Allardyce Nicoll's account of the Restoration stage in his influential 1923 History of English Drama, the article argues that our knowledge of Restoration theatre scenery remains in need of new methodologies that are not based solely on evidence derived from printed play texts. Using Dryden's Tyrannick Love (1669) as a case study, I will show how legal accounts, surviving artworks produced for other sites and wider contemporaneous sources point to the complexity and quality of some scenes. Such scenery could play an active role in producing the meaning of a dramatic work, making it wholly understandable why the theatre companies made substantial financial investment in certain cases.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies