Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Co-opetition - new type of relation between competitors

Tytuł:
Co-opetition - new type of relation between competitors
Autorzy:
Cygler J.
Tematy:
CO-OPETITION - INTER-COMPANY RELATIONSHIP
ECONOMICS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article deals with the new issue in the contemporary business - co-opetition. It is defined as simultaneously occurred competition and co-operation between enterprises. Co-opetition (among coexistence, co-operation and competition) is one of four basic types of inter company relations. Depending on relations between competition and co-operation levels as well as number of inter company linkages co-opetition may present various types of relationships. Co-opetition plays more and more significant role in the turbulent international business. However co-opetitos have to meet several requirements e.g. possessing complementary strategic assets, mutual objectives, willingness to learn, communicate and to create mutual values.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies