Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CUTE CULTURE: THE 'KAWAII' TREND IN JAPANESE CULTURE

Tytuł:
CUTE CULTURE: THE 'KAWAII' TREND IN JAPANESE CULTURE
Autorzy:
Bator J.
Tematy:
'KAWAII'
JAPANESE POPULAR CULTURE
SOCIOLOGY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The authoress analyses the cute / sweet trend of 'kawaii' in present-day Japanese culture. She presents its birth in the teen girl subculture of perfect consumers, its evolution and characteristic features based on such characters as Hello Kitty and Godzilla/Minilla. She argues that the sweetness of the 'kawaii' heroes is derived from the war trauma of Japanese culture in which there was no room for the 'incredible' dead. She argues, in line with Norihiro Kato, that whatever is threatening - i.e. the 'incredibleness' - has been 'kawaiised'/minaturised. She also shows the birth of historic awareness in Japanese neo pop art, which turns cuties into a post-colonial tool of criticism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies