Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

FISCAL COMPETITION ON THE MARKET FOR DIESEL FUEL IN THE EUROPEAN UNION (Gazolaj-jovedekiado verseny az Europai Unioban)

Tytuł:
FISCAL COMPETITION ON THE MARKET FOR DIESEL FUEL IN THE EUROPEAN UNION (Gazolaj-jovedekiado verseny az Europai Unioban)
Autorzy:
Paizs Laszlo
Tematy:
FEDERALISM AND SECESSION
INTERGOVERNMENTAL RELATIONS
INTERNATIONAL FISCAL ISSUES
INTERNATIONAL PUBLIC GOODS
STATE AND LOCAL GOVERNMENT
ECONOMICS
Język:
węgierski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper assesses spatial competition in diesel taxation among European governments. By adding an extension to the standard model, it is shown that asymmetric competition - small countries undercutting large - implies that small countries respond less strongly to tax changes by their neighbours than large countries do. An estimate is then made of the fiscal reaction functions for national governments, employing a first-difference regression model with a weighting scheme constructed from road-traffic density data at national borders. Data from 16 countries (EU-15 minus Greece plus Norway and Switzerland) between 1978 and 2005 provides evidence that European governments set their diesel tax interdependently, and moreover, that small European countries tend to react less strongly to changes in their competitors' tax rate than large countries do.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies