Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

RELATIONSHIP OF CHILDRENS DEPRESSION INVENTORY FACTOR STRUCTURE TO SCHOOL ACHIEVEMENT

Tytuł:
RELATIONSHIP OF CHILDRENS DEPRESSION INVENTORY FACTOR STRUCTURE TO SCHOOL ACHIEVEMENT
Autorzy:
Franova L.
Lukavsky J.
Preiss M.
Tematy:
CHILDREN'S DEPRESSION INVENTORY
DEPRESSIVE SYMPTOMS
SCHOOL ACHIEVEMENT
PSYCGOLOGY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We analyzed associations between school achievement operationalized as grade point average (GPA) and Children's Depression Inventory (CDI) factor structure in three different factor models. The sample consisted of 587 Prague school children (276 boys and 311 girls) aged 9-11 years (average age 10.01). The results were consistent in all the models studied. Analyses were conducted separately for girls and boys. The obtained outcomes were similar for both genders. A significant correlation between GPA and total CDI score appeared. Detailed analyses revealed a factor with a markedly closer and more consistent relationship to GPA than other factors had. This factor comprised items directly linked with perception of school achievement. If the score of this factor was subtracted from the total CDI score, the correlation between the latter variable and GPA decreased, but stayed significant. Our findings suggest that the CDI contains a factor strongly related to GPA that should be controlled when studying the relationship of the total CDI score to GPA.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies