Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Who needs to know the date of the Battle of the White Mountain? Reflections on the teaching of 'history' at Czech universities and elsewhere

Tytuł:
Who needs to know the date of the Battle of the White Mountain? Reflections on the teaching of 'history' at Czech universities and elsewhere
Autorzy:
Himl P.
Tematy:
CZECH UNIVERSITIES
TEACHING OF HISTORY
HISTORY
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The traditional idea of a single unified History has an impact not only on its basic working concepts (progress in a definite direction important centre - unimportant peripheries, 'significance' perceived from the point of view of politically influential groups and formations) and the way is written. A single History is also often reflected in a single Historiography, i.e. in a relatively unified and centrally organised institutional mechanism that 'produces' history. These mechanisms, most clearly to be seen in the higher educational system, basically continually reproduce the frontiers and models of 'national historiography' as it emerged at the end of the 19th century. Discussion of alternative approaches to the writing of history and the forms of history teaching may on the one hand represent no more than 'fights over territory' within the existing disposition of forces, but they may. on the other hand, help to loosening up of ideas of a single History and its single permissible interpretations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies