Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Scaffolding as a Useful Tool for Classroom Instruction

Tytuł:
Scaffolding as a Useful Tool for Classroom Instruction
Autorzy:
Dernowska U.
Tematy:
SCAFFOLDING - INSTRUCTION TOOL
STUDENT'S PROXIMAL DEVELOPMENT ZONE
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Scaffolding is an extremely social form of instruction. It is an important instructional tool because it supports student's learning. Scaffolding occurs in learning situations where the learners have opportunities to communicate their thoughts. Instructional scaffolding lies at the heart of the verbal interactions that induct students into the practices of the academic discipline. To implement scaffolding successfully, teachers first determine the difference between what each student can accomplish independently and what she or he can accomplish with guidance - the student's zone of proximal development. Then they provide instruction with just enough support for the students to participate in tasks that would be beyond their reach without teacher support. Levels of support in scaffolding vary widely. Several types of scaffolding that occur during learning conversations are also presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies