Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

THE PHENOMENON OF INFORMATION OVERLOAD VERSUS MODERN EDUCATION (Zjawisko 'nadmiaru informacji' a wspólczesna edukacja)

Tytuł:
THE PHENOMENON OF INFORMATION OVERLOAD VERSUS MODERN EDUCATION (Zjawisko 'nadmiaru informacji' a wspólczesna edukacja)
Autorzy:
Fazlagic Jan
Tematy:
EDUCATION
INFORMATION
INTERNET
OVERLOAD
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The phenomenon of information overload is a natural consequence of growing amount of information. The cost of its distribution constantly decreases, however, the capabilities of information processing by human brain have not increased significantly in the course of past decades. Despite that, modern education institution are still organized in such ways as if people who were using them felt a deficiency of information and the role of those institution was fulfilling their demand for information. Reality requires from an education institution something else - namely, conveying diverse skills of information processing. One of such skills is the capability of being oriented in the environment in the condition of information overload.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies