Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of network theory at commercial banks

Network theory is widely used in many sciences and has a long tradition in the social sciences as well. The methods widely used in it might also be employed profitably by commercial banks. The article shows how the decision-making process may become biased if the network effects within a corporate client portfolio are disregarded. The authors demonstrate the potential usefulness of network theory in two distinct areas. The first set of applications relates to classical problems in banking business. Taking the network effects in the corporate client portfolio into account allows the fields of customer attrition, customer retention, customer acquisition, diffusion of various banking products, and optimal pricing policy to be addressed. The second set of applications relates to assessment of portfolio stability. If one big corporation fails or recession hits one industry, it may have a severe impact on interlinked companies and on the banking sector. Attention was paid in the article to showing how the application of network theory can create value in the banking industry.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies