Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Advantages and Limitations of Internet Surveys as a Method for Collecting Research Materials in the Field of HRM

Tytuł:
The Advantages and Limitations of Internet Surveys as a Method for Collecting Research Materials in the Field of HRM
Autorzy:
Andralojc M.
Tematy:
HRM RESEARCH MATERIALS (E-MAIL & WEB-BASED SURVEYS)
ECONOMICS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The increasing use of computers and the Internet (mainly among employees) has contributed to the growing popularity of e-mail and Web-based surveys in the field of HRM. There is an interesting discussion found in literature concerning the quality and scientific validity of Internet surveys. This new mode of data collection can offer advantages over traditional paper-and-pencil or telephone surveys (access to a vast geographically diverse pool of potential respondents, new technological possibilities, cost savings, faster survey return, and higher response rate). However, there are some limitations, as well (representativeness and technical problems). An analysis of the advantages and limitation of Internet surveys - performed in this article - helps to evaluate the scientific validity of this method. The conclusion is that, though there are some disadvantages, the Internet will continue to grow in importance for conducting certain types of research surveys.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies