Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

FACTS ABOUT CONTRAFACTA. NETHERLANDISH-ITALIAN MUSIC IN SAXON-SILESIAN SOURCES FROM THE LATE FIFTEENTH CENTURY

Tytuł:
FACTS ABOUT CONTRAFACTA. NETHERLANDISH-ITALIAN MUSIC IN SAXON-SILESIAN SOURCES FROM THE LATE FIFTEENTH CENTURY
Autorzy:
Wieczorek Ryszard S.
Tematy:
MUSIC (15TH C.)
MUSICAL REPERTORY
SAXO-SILESIAN CODICES
ARTS & ARCHITECTURE
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Whereas in Central Europe the repertory of the second half of the 16th and in 17th centuries (manuscripts, prints, contrafacta, paraphrases and parodies) testifies to the great popularity of Italian, French and Netherlands music, the scope and mechanisms of the reception of foreign repertory in the 15th century are still not well known. Traces of such reception are present in sources connected with Central European universities (Vienna, Leipzig, Cracow). The analysis of three manuscripts from the late 15th century provides more information on the subject. This study is preceded by a preview of foreign repertory in Saxon-Silesian codices. After examining the general characteristics of Central-European contrafactum procedure, the attention is focused on French-language chansons, then Latin motets and Mass movements. In conclusion, several hypotheses on unica are proposed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies