Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Types of Schumpeterian 'creative destruction' in the info-communication industry

Tytuł:
Types of Schumpeterian 'creative destruction' in the info-communication industry
Autorzy:
Bogel Gyorgy
Tematy:
'CREATIVE DESTRUCTION' MECHANISM
INFO-COMMUNICATION INDUSTRY
INNOVATION MODEL (CLAYTON CHRISTENSEN)
TECHNOLOGICAL INNOVATION AND R&D MANAGEMENT
ECONOMICS
Język:
węgierski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study examines the practical mechanism of Schumpeterian 'creative destruction' in the info-communication sector. The concept of innovation is understood here in a broad sense, as Schumpeter himself would have done. The study shows how the innovation model devised by Clayton Christensen and his associates presents a subtle picture of the market process of innovation, with which completed and current innovation processes with several outcomes can be analysed easily. The examination centres on the question of when the collapse of markets and structural transformation of market-supply competition is likely to occur as part of the 'creative destruction' process. The examples presented include both successful and unsuccessful cases in this respect.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies