Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

THE SITUATION OF THE LATIN-TEACHING AT SECONDARY SCHOOLS IN HUNGARY BETWEEN 1995 AND 2008 (A kozepiskolai latintanitas helyzete Magyarorszagon 1995 es 2008 kozott)

Tytuł:
THE SITUATION OF THE LATIN-TEACHING AT SECONDARY SCHOOLS IN HUNGARY BETWEEN 1995 AND 2008 (A kozepiskolai latintanitas helyzete Magyarorszagon 1995 es 2008 kozott)
Autorzy:
Gesztesi Eniko
Tematy:
CLASSICAL ANTIQUITY AFTERLIFE
LATIN TEACHING AT SCHOOLS (HUNGARY)
EDUCATION
Język:
węgierski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author reports the situation of Latin-teaching at secondary schools between 1995 and 2008. The statistics of this period show some decline in all fields of the instruction: the number of the Latin teachers and students learning Latin and sitting for the final exam on this subject is decreasing. There are fewer entrants to the national competitions as well. The essay describes the human cultural subjects and the schoolbooks, and it represents the candidates to the universities may score points according to their Latin studies and final exams only at the faculty of arts. The conclusion of this essay: the part of the Latin is diminishing at secondary schools in Hungary, and a wide professional collaboration is needed to stop this tendency.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies